Použití zimních pneumatik v letním období

Poměrně nízké teploty mohly až doposud v řidičích vzbuzovat dojem, že mohou jezdit na zimních pneumatikách celý rok. Na tento omyl poukazuje Dr. Andreas Topp, vedoucí vývoje zimních pneumatik koncernu Continental.

"V letních měsících, kdy venkovní teploty dosahují vysokých hodnot, mají zimní pneumatiky podstatně delší brzdnou dráhu než pneumatiky letní a také výrazně klesá přesnost řízení," varuje Dr. Topp. Jízdní testy při letních teplotách ukázaly, že vozidlo se zimními pneumatikami, které se snaží zastavit z rychlosti 100 km/h na co nejkratší vzdálenosti, potřebuje na úplné zastavení o přibližně 6 metrů více než vozidlo s pneumatikami letními. To je více než délka vozidla, což odpovídá zbytkové rychlosti 37 km/h, kterou vozidlo se zimními pneumatikami vykazuje na rychloměru v případě nouze, zatímco vozidlo s letními pneumatikami již stojí. Při použití zimních pneumatik v letním období se také výrazně zhoršuje stabilita vozidla.

"Naměřili jsme 15 % zhoršení přesnosti řízení," vysvětluje Dr. Topp. Zatímco vyhýbací manévr je při rychlosti 80 km/h s letními pneumatikami bezproblémový, při použití zimních pneumatik je tato kritická mez pod 70 km/h. "O bezpečnost jde v první řadě," doporučuje Dr. Topp. Dokonce ani pro řidiče, kteří jezdí jen v městském provozu, nejsou zimní pneumatiky nejlepší volbou. Úroveň jejich opotřebení je v teplém období roku vysoká a jejich valivý odpor během léta je až o 15 % vyšší než u pneumatik letních, takže výrazně roste spotřeba paliva vozidla. Topp proto doporučuje používat v tomto období letní pneumatiky a v chladných měsících zimní pneumatiky.

Tisková zpráva Continental Barum

Poptávkový formulář

Po kliknutí na "Odeslat poptávku", bude zpráva zaslána na náš e-mail.
Budeme Vás poté kontaktovat.